Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję
7 Listopad 2014

Komentarzy

5
 Listopad 7, 2014
 5
Kategoria O tłumaczeniach

Już dawno temu oczywistym się stało, że portale społecznościowe stanowią  miejsce, w którym możemy nie tylko sprawdzić co słychać u naszych szkolnych kolegów, których widzieliśmy ostatnio pięć lat temu, czy zmarnotrawić masę czasu na dostępnych za ich pośrednictwem grach, ale także wykorzystać je w wartościowy dla rozwoju naszej firmy sposób.

Choć wielu przedsiębiorców zaczyna doceniać wartość jaka płynie z wykorzystania portali społecznościowych  i blogów, oraz ich wpływ na ruch w firmie i budowaniu swojej marki, to ciągle w Polsce wciąż niewiele firm zdaje sobie sprawę z jej potęgi.

Czym są właściwie social media?

Termin Social Media trudno jednoznacznie zdefiniować, ponieważ odnosi się do zbyt ogólnego zakresu komunikacji. Często możemy się spotkać z tłumaczeniami tego terminu, jako społeczne media, media społeczne, czy media społecznościowe. Social Media są mediami powstałymi w celu  rozpowszechniania treści poprzez sieć kontaktów między użytkownikami.  Działanie social media opiera się na ogólnodostępnej technologii w postaci blogów, mikroblogów, forów dyskusyjnych, serwisów umożliwiających gromadzenie interesujących linków, lub systemów  oceniania obejrzanych filmów lub przeczytanych książek, a także serwisów społecznościowych do których należy chociażby Facebook, czy wcześniej znana i lubiana Nasza-Klasa.

Social media stanowi wielokierunkową wymianę doświadczeń, opinii i poglądów, opierającą się na dzieleniu się treściami multimedialnymi poprzez video, tekst, audio, grafikę internautów.

Zamiast wydawać bardzo dużo pieniędzy na kosztowne kampanie reklamowe  lepiej dowiedzieć się więcej w jaki sposób możemy  wykorzystać social media w rozwoju naszego biura tłumaczeń.

Konto firmy założone w danym serwisie społecznościowym daje szansę na wskazanie adresu biura tłumaczeń, godzin otwarcia, oraz kontaktu. Za jego pośrednictwem możemy publikować wszystkie aktualności, a także w ramach akcji promocyjnych prowadzić atrakcyjne konkursy z nagrodami. Konto firmy to także doskonałe miejsce na wyrażanie opinii klientów o naszym biurze tłumaczeń. Tego rodzaju rozwiązanie to bardzo dobra forma promocji nie tylko dla  początkujących, ale także dużych i bardzo dobrze funkcjonujących firm.

A zatem prowadząc profil biura tłumaczeń na portalu społecznościowym musimy mieć świadomość, że nie wystarczy skupić się tylko i wyłącznie na wklejaniu codziennie kilku linków czy zdjęć. Celem posiadania konta jest nie tyle zdobycie jak największej liczby bezproduktywnych „lików”, ale zyskanie realnej grupy zainteresowanych naszymi usługami osób, a co za tym idzie zdobycie odpowiednio dużej bazy klientów, którzy będą generować dla naszego biura tłumaczeń realny zysk.

Jakie media społecznościowe mogą nam pomóc w rozwoju biura tłumaczeń?

Oczywiście gdy myślimy o mediach społecznościowych, pierwsze skojarzenie, które przychodzi nam na myśl to Facebook. Naturalnie to nie jedyne narzędzie, którym obecnie dysponujemy. Poznajmy, więc jakie możliwości dla rozwoju biura tłumaczeń zyskujemy obecnie w sieci.

Facebook

Naszą firmę możemy oczywiście promować dzięki, chyba najpopularniejszemu wśród młodych ludzi portalu społecznościowego, jakim jest Facebook.  Nie ulega wątpliwości, że wywarł on niemałe zamieszanie w sieci, stając się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Nic dziwnego, że każdy przedsiębiorca, chcący promować swój biznes za pośrednictwem mediów społecznościowych, zaczyna promocję właśnie od założenia konta na Facebooku.

Tweeter

Innym serwisem, cieszącym się równie dużą popularnością, aczkolwiek  zdecydowanie mniejszą niż Facebook jest Tweeter. Co nam daje? Działalność Tweetera wiąże się z tzw. mikroblogowaniem, które może osiągać bardzo szeroki zasięg. Okazuje się, że krótkie wiadomości (o długości nie więcej niż 140 znaków) mogą stanowić doskonałe narzędzie do nawiązywania kontaktów z klientem, a także pomóc w wymianie informacji, zwłaszcza tych o charakterze biznesowym.

LinkedIn

Nie da się ukryć, że Linkedln to portal cieszący się chyba najmniejszą popularnością w Polsce. Przyczyną niewielkiej popularności może być fakt, że do tej pory nie doczekał się on polskiej wersji językowej. Jeśli jednak zależy nam na wykorzystaniu go do celów biznesowych, to oczywiście każdy przedsiębiorca, zwłaszcza działający w branży tłumaczeń nie będzie widział przeszkody w prowadzeniu konta w języku angielskim.

W końcu nie od dziś wiadomo, że językiem międzynarodowego biznesu pozostaje język angielski. Portal ten może być zatem doskonałym miejscem na pozyskiwanie intratnych kontaktów biznesowych z zagranicznymi partnerami. Jeśli, więc zależy nam na rozwoju naszej firmy na skalę europejską, lub międzynarodową, to powinniśmy zainteresować się właśnie tym portalem.

Google +

Ostatnio coraz więcej osób zakłada konta na społecznościowym gadżecie Googla, który powstał jako rezultat obserwacji nad błędami popełnianymi przez Facebooka i Tweetera. Google postanowiło stworzyć miejsce, które skupiłoby wszystkie pożądane przez potencjalnych użytkowników funkcjonalności. Mamy tu zatem spójne środowisko, w którym zyskamy doskonałe warunki na wyeksponowanie naszego biura tłumaczeń.

W Google +  dysponujemy całą gamą narzędzi, które należy wykorzystać w taki sposób, aby z korzyścią odbiło to się na rozwoju naszej firmy. Należy też pamiętać, że Google + skupia przeważnie ludzi młodych, a zatem to z myślą o niej powinniśmy dostosować naszą strategię marketingową

Pinterest.com

Pozostał nam jeszcze do omówienia pinterest.com, czyli portal w którym dzięki specjalnej pinezce możemy przypiąć do naszej wirtualnej tablicy wszystkie interesujące nas zdjęcia, komentarze i wiadomości. Tego rodzaju platforma daje szansę na poszerzenie możliwości marketingowych nie tylko o interesujące elementy, ale także o klientów, którzy mogą tego rodzaju formę uznać za najbardziej dla nich odpowiednią.

Jaki wniosek nasuwa się po scharakteryzowaniu tych wszystkich portali? Każdy z nich zakłada istnienie odbiorcy informacji, a zatem w naszym przypadku klienta biura tłumaczeń, który wpływa na właściwy ruch.  Musimy, więc pamiętać, że nie wystarczy posiadać konta na wszystkich portalach społecznościowych by osiągnąć sukces w branży tłumaczeniowej. Aby kampania marketingowa przyniosła należyty skutek konieczne jest poświęcenie każdemu z tych mediów społecznościowych odpowiedniej ilości czasu. Tylko dzięki temu nasze strony będą naprawdę atrakcyjne dla odbiorców, a co za tym idzie przynosiły satysfakcjonujące nas rezultaty.

Oczywiście, nie każdy z wyżej wymienionych portali społecznościowych może pasować do profilu naszej działalności. Zanim, więc zdecydujemy się w jaki sposób przeprowadzimy kampanię marketingową, musimy dokładnie przeanalizować każdy z nich i dopiero potem wybrać ten, który będzie najodpowiedniejszy dla naszej firmy.

Media społecznościowe mają jedną ogromną zaletę. Za wszystkie informacje, które chcemy przekazać pozostałym użytkownikom, nie musimy praktycznie płacić, wystarczy zanurzyć się w polifonicznym kontakcie z internautami.Nowe media przyczyniają się przede wszystkim do rozszerzenia zasięgu informacji. Nie ma co ukrywać, że masowa komunikacja wielkimi krokami zbliża się w stronę ogromnej, globalnej społeczności. Powstaje zatem nowy język, który nie tylko ma wpływ na podejmowane przez konsumentów decyzję, ale także przyczynia się do zmian w polityce i masowej kulturze.

  • jagooda

    Portale społecznościowe, w szczególności w polskich realiach facebook, to ogromne pole do popisu dla przedsiębiorstw jeśli chodzi o promocję! Możemy tu zrobić wszystko: dodać opinię, „polubić”, a nasi znajomi (których często jest w liczbie kilkuset) od razu widzą to u siebie w powiadomieniach na stronie głównej. I oto w ten sposób nasza informacja idzie dalej w świat i dociera do wielkiej rzeszy ludzi. Social media to przyszłość dla nowoczesnego marketingu.

  • Arina99

    Tak szczerze, to nie wiem czy jest sens bawienia się we wszystkie portale jakie mamy do dyspozycji. Klasyką jest facebook i wydaje mi się, że on stwarza nam najwięcej możliwości – zdjęcia, wydarzenia, informacje, aplikacje. Z reszty serwisów przeciętny człowiek raczej aż tak nie korzysta.

  • Alicja_Fiałko

    Zauważyłam pewne zjawisko, a mianowicie niektóre firmy nie posiadają nawet strony internetowej, lecz np. tylko profil na fecebooku. Jest to niezwykle irytujące dla osób, które nie są zarejestrowane w serwisie, gdyż mają one ograniczoną możliwość przeglądania stron.

    • jagooda

      Tak to bardzo ciekawe i świetne rozwiązanie jeśli firma posiada własną stronę na facebooku, jednak bardziej poważne branże powinny zadbać o własną stronę www. Jestem entuzjastycznie nastawiona do możliwości jakie dają portale, jednak trzeba pamiętać że nie każdy ma na nich konto.

  • Roberto

    Myślę, że dla tłumaczy portale społecznościowe są nie tylko możliwością do promocji ale także do nauki. Obserwując zagraniczne strony na fb możemy patrzeć jak ewoluuje język w internecie, co dla niektórych może być bardzo ciekawym aspektem i przydatnym w samej pracy.