Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję
19 Czerwiec 2014

Komentarzy

4
 Czerwiec 19, 2014
 4
Kategoria O tłumaczeniach

We współczesnym realiach znajomość języka obcego pozostaje bezsporna.  Język obcy, zdecydowanie ułatwia komunikację niezbędną na przykład w czasie podróży. Jednak są sytuacje, które wymagają skorzystania z usług specjalisty. Wtedy doskonałą formą pomocy są biura tłumaczeń. Niestety z jednoczesnym rozwiązaniem kłopotliwego problemu pojawia się kolejny, ponieważ chcąc znaleźć dobrego tłumacza często konieczne jest przebrnięcie przez dziesiątki ofert biur tłumaczeń.

Przepłacać nie lubi chyba nikt. Dlatego w dzisiejszych czasach tak istotne jest odpowiednie zorientowanie w danej branży, z usług której chcemy skorzystać.  Jest to szczególnie istotne, ponieważ z dnia na dzień na rynku kiełkują nowe biura tłumaczeniowe, które konkurują ze sobą tworząc bardziej atrakcyjne  oferty. Ponadto w dobie kryzysu, oczywiste jest, że coraz więcej firm stara się na każdym kroku szukać oszczędności. W znacznym zredukowaniu kosztów pomóc może skorzystanie z usług w najniższej cenie. W tym celu nieocenionymi okazują się być porównywarki internetowe. Dzięki nim możliwe jest szybkie znalezienie  dobrego biura tłumaczeń, które przedstawi klientowi satysfakcjonującą ofertę.

Czym właściwie jest porównywarka internetowa?

Czym są i w jaki sposób znajdują zastosowanie porównywarki usług w branży tłumaczeń? O tym dzisiejszy wpis. Przez porównywarki internetowe należy rozumieć nic innego, jak serwisy internetowe, zajmujące się gromadzeniem informacji o produktach, usługach, łącznie z ich cenami. Pełnią one rolę swoistego pośrednika pomiędzy osobą kupującą, a dziesiątkami określonych usługodawców, bądź sklepów internetowych.  Krótko mówiąc, dzięki porównywarkom internetowym zyskujemy możliwość zapoznania się z ofertą kilku usługodawców w jednym miejscu. Jest to nie tylko pomocne w oszczędzeniu pieniędzy, ale także czasu, który poświęcilibyśmy na penetrowanie sieci w poszukiwaniu atrakcyjnej oferty.

Porównywarki w większości należą do bezpłatnych usług. Korzystając z ich pomocy, nie powinniśmy ponieść żadnych dodatkowych wydatków.

Naturalnie musimy liczyć się z tym, że za pośrednictwem porównywarki internetowej nie będziemy mieli możliwości zweryfikowania oferty wszystkich usługodawców z zakresu interesującej nas branży. Na stronie danej porównywarki znajdziemy jedynie oferty współpracujących z daną witryną usługodawców.

Co to oznacza dla nas jako klientów? Możliwość znalezienia jeszcze atrakcyjniejszej oferty niezależnie od danej porównywarki. Trzeba liczyć się z tym, że usługodawcy niewspółpracujący z porównywarkami mogą także świadczyć atrakcyjne usługi.

Niewątpliwą zaletą porównywarki jest możliwość dokonania wyboru atrakcyjnej pod względem finansowym oferty, poprzez zestawienie ceny określonej przez wszystkich usługodawców.

Naturalnie porównywarki nie obejmują jeszcze swoją ofertą wszystkich branży. O ile bez problemu znajdziemy porównywarki zawierające oferty biur tłumaczeń, to jeszcze tu wiele do zrobienia. Do takich porównywarek należy chociażby usługer.pl. W kategorii usługi poligraficzne, tłumaczenia i prace edytorskie znajdziemy branżę tłumaczeń, co umożliwia nam na zapoznanie się z ofertą biur tłumaczeniowych.

Oczywiście oferta ta co roku ulega stopniowemu rozszerzeniu, będąc wzbogacaną o nowe kategorie branży i produktów. Jeszcze do niedawna porównywarki kojarzyły się tylko i wyłącznie z szansą na znalezienie atrakcyjnych cenowo produktów. Dziś oferta rozszerzyła się już o usługi finansowe, ubezpieczeniowe, hotelarskie i wiele innych.

Jak korzystać z porównywarki ?

Pozostaje postawić pytanie jak w takim razie korzystać z porównywarki ? I w tej materii istnieje pewnego rodzaju różnorodność. Wyszukiwać interesujących nas usługi możemy w różny sposób.

Praktycznie każda porównywarka internetowa wyposażona jest w wyszukiwarkę o bardziej, lub mniej zaawansowanych opcjach wyszukiwania. Często po wyszukaniu określonej usługi otrzymamy listę usługodawców, zajmujących się właśnie tą konkretną branżą. Bardzo dużym ułatwieniem, które stosują ma zastosowanie w niektórych porównywarkach jest segregacja ofert od najtańszej do najdroższej. Dzięki temu klient uzyskuje pełen obraz świadczonych usług.

W przypadku zainteresowania określonym usługodawcą wystarczy jedno kliknięcie by zostać przekierowanym na jego firmową stronę internetową.  Oczywiście właściciele porównywarek cały czas dążą do optymalizacji i uproszczeń, aby wyszukiwanie było nieskomplikowane i jak najwygodniejsze dla użytkownika. Często na tego typu stronach będziemy mogli nawet znaleźć odpowiednie informacje, na temat korzystania z porównywarki.

W Polsce nie znajdziemy jednej, konkretnej porównywarki ofert biur tłumaczeń, która swoim zasięgiem objęłaby cały kraj. Choć porównać możemy salony fotograficzne, banki, urzędy, to jednak brak jest porównywarki internetowej, na której znajdowałyby się wyłącznie oferty biur tłumaczeń.

Oczywiście, jeśli intuicja podpowiada nam, że tego typu droga nie jest wystarczająco obiektywna, by znaleźć satysfakcjonującą ofertę, możemy spróbować tradycyjnej metody. W takich sytuacjach nieocenionym sposobem jest oczywiście zasięgnięcie opinii wśród znajomych osób, na temat najbardziej zaufanego biura tłumaczeń. Wiele osób wykorzystuje potencjał jaki daje Internet poprzez bezpośrednie odwiedziny strony danego biura tłumaczeń, a także analizę forów internetowych.

Kiedy chcemy posiłkować się opiniami innych osób, najbardziej konstruktywne opinie możemy uzyskać na forach internetowych. Najbardziej znanym forum tłumaczy jest Branżowe Forum Tłumaczy- http://forumtlumaczy.pl/index.php, jak również Forum Tłumaczy Mlinqua- http://forum.mlingua.pl. Na tych forach można uzyskać wiele interesujących wskazówek dotyczących konkretnych biur tłumaczeń językowych zwłaszcza w dużych miastach. Dowiemy się o jakości tłumaczeń, wywiązywaniu się z terminów, cenach.  Chcąc dokonać właściwego wyboru musimy być też zorientowani co do samej strony rozliczeniowej i mieć świadomość, że na rynku obowiązuje bardzo wiele różnych stron rozliczeniowych. Najczęściej spotykaną stroną rozliczeniową jest 1800 znaków.

Z kolei stroną zalecaną przez Stowarzyszenie Tłumaczy Polskich przyjmuje 1600 znaków.  Z jeszcze inną normą spotkamy się przypadku, normy przyjętej przez niektóre biura europejskie – wynosi ona 1500 znaków. Odrębną stronę rozliczeniową stosują też tłumacze przysięgli, na podstawie rozporządzenia ministra sprawiedliwości. Jest to 1125 znaków. Zanim, więc wybierzemy dane biuro tłumaczeń dobrze dowiedzieć się z której z nich korzysta.

Dzięki temu zyskamy możliwość wyboru biura, które faktycznie nas interesuje. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na jakość kontaktu z klientem, oraz  to w jaki sposób przedstawiono nam daną ofertę. Jasno sprecyzowana i niebudząca wątpliwości oferta jest domeną najlepszych biur tłumaczeń. Warto prześledzić też terminy realizacji zlecenia oraz czas zapłaty jeżeli jest to w jakimś stopniu dla nas istotne.  Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasz wybór jest naprawdę słuszny.

  • margolettka

    Takie porównywarki to dobry pomysł, bo ofert jest naprawdę dużo. Jednak mimo wszystko należy pamiętać, że za niską ceną niekoniecznie może iść jakość. Przy wyborze najlepiej kierować się opiniami zasięgniętymi u znajomych lub współpracowników, to daje nam chociaż minimum jakiejś gwarancji.

  • jagooda

    Nigdy nie korzystałam z takich porównywarek, a używanie ich w celu porównania cen tłumaczeń jest dla mnie trochę błędne. Co innego, gdy chcemy kupić jakąś rzecz martwą, rower, auto, suszarkę, itd. Tłumaczenie jest jednak usługą, czyli czymś niematerialnym, więc jak tu coś dobrze porównać?

    • Andra44

      Można patrzeć chociażby na cenę lub czas realizacji zamówienia. Zawsze można porównać coś do czegoś, nawet jeśli nie jest rzecz martwa tak jak to piszesz, tylko usługa.

  • Milijka1234

    Uważam podobnie jak margolettka. Warto jest porównywać oferty, nawet aby ogólnie przekonać się co proponuje nam rynek. Tym bardziej, że dużo jest małych i średnich firm, które oferują podobny zakres usług.